תוכניות בגפ״ן

התוכנית מתמקדת במיומנויות וכישורים חברתיים שיש לתלמיד על מנת לחזק את הביטחון העצמי של התלמיד ולשפר את התקשורת הבינאישית. למידה רגשית חברתית- מתמקדת במיומנויות נרכשות שחשוב לתת להן מקום בעולמם של התלמידים, במיוחד בגיל ההתבגרות.  להלן מספר מיומנויות אליהן נתייחס בתוכנית- רכישת כלים לפתרון בעיות, ניהול כעסים, קבלת החלטות, גמישות מחשבתית, תקשורת, עבודה בשיתוף פעולה וקבלת השונה. התמקדות במיומנויות אלו מחזקות את הדימוי העצמי של התלמיד, גורמות לתלמיד לנהל את הרגשות שלו, יוצרות מערכות יחסים בינאישיות תומכות ומקנות כלים לקבלת החלטות. חשוב לציין שמיומנויות אלו הן חשובות לכל אדם, בוגרים וצעירים כאחד, לכן תוכנית זו מתאימה לכלל התלמידים ולא רק לילדים בסיכון.

התוכנית מתאימה לתלמידי היסודי, חט"ב, חט"ע, לצוותי מורים ולכל סוגי אוכלוסייה – תלמידי חנ"מ, תלמידים עם בעיות רגשיות, תלמידים עם קשיי התנהגות ותלמידים מצטיינים. התוכנית תותאם לכל חתך גילאי מבחינת דרכי ההפעלה וברמת השיח שיתעורר בכיתה/ קבוצה. 

התוכנית  תאפשר למידה חוץ כיתתית במקצועות תנ"ך, היסטוריה, גאוגרפיה ואיכות הסביבה. בשיתוף הצוות החינוכי ניתן יהיה להרחיב את ציר הידע במקצועות שציינתי ובנוסף לסמן מטרות חברתיות ערכיות שיקדמו את האקלים הכיתתי דרך פעילויות גיבוש במהלך יום הסיור